Qiwi

Alla inlägg under november 2011

Av Josefin - 30 november 2011 10:59

Hej på er!


En del har hänt sen jag bloggade sist.

Jag har gjort en ny hemsida till min marsvinsuppfödning, med eget domännamn och allt så den får ni gärna kika in på =D  www.qiwis.se


Dessutom har jag även gjort en ny blogg som tillhör hemsidan. bloggens adress är www.qiwismarsvin.blogg.se Länken finns även på min hemsida.


Jag valde att göra en blogg för endast marsvin eftersom det känns lite "proffsigare" än att alla som bara är marsvinsintresserade ska behöva läsa om mitt privatliv. Df blev d så...


Igår blev det en massa fotande på julgrisarna =) Bjuder på ett foto här :P kommer dyka upp fler så småning om på marsvinsbloggen...kanske även här.

 

Av Josefin - 23 november 2011 18:40

Vill att marsvinsbebisarna ska komma ut snart!

Linus springer in i marsvinsrummet 29 ggr om dagen om det räcker haha =) Ja, jag har fått ett eget marsvinsrum =D


Iaf så tror jag att Bibbis kulle kommer denna eller nästa vecka för hon e stooor ^^


   

Av Josefin - 20 november 2011 13:14

Usch...fy fan vad man e slö idag!

Det blir nog att bara häcka framför datorn och spela wow :P


Har dock ett problem.....INGEN ANING om vad man ska göra för mat idag...hade helst ätit färdigmat en sån här dag...men måste tänka på plånboken......så vad kan man hitta på?


Btw så blev jag klippt igår av Ronja som läser till frisörska :D Jätte nöjd...Tack <3


 

Av Josefin - 19 november 2011 11:12

60 frågor


1. Hur gammal är du om fem år?
29 
2. Vem var den sista du träffade?
Linus
 
3. Hur lång är du?
170

4. Vilken var den senaste film du sett?
The Smurfs

5. Vem ringde du senast?
Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"Dem sa nog inget om det" och det var till svärmor
 
7. Var är dagens planer?
Till stan och köpa syrsor och medicin till fiskarna
Klippa mig
Till familjen på middag
 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din mamma?
Tisdags tror jag att det va
 
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå

12. När vaknade du idag?
9,30

13. Har du någon gång hittat en katt?
ja

14. Vilken är din favoritplats?
Bingsmarken

15. Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhus

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Hoppas på att vara gift och ha 2-3 barn och ett heltidsjobb med djur =)
Så det är väl mer att hoppas än tro haha
 
17. Vad skrämde dig som barn?
Spöken

18. Vem fick dig att skratta senast?
Mamma
 
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Har ingen, men minns att vi hadfe när jag va liten.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
bara i underkläder
 
22. Hur många kuddar har du i sängen?
2 som e mina och 2 som e Linus
 
23. Hur många landskap har du bott i?
Ett, skåne <3
 
24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Nej
 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor

26. Är du social?
haha ja det hoppas jag iaf :P

27. Vilken är din favoritglass?
Puck och Bulleribär
 
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Finns så mkt jag hade velat eftersom det knappt går runt idag.

29. Tycker du om Kinamat?
ja mums

30. Tycker du om kaffe?
Blääää
 
31. Vad dricker du till frukost?
Äter inte frukost
 
32. Sover du på någon särskild sida?
Ja....Linus vänstra sida.

33. Kan du spela poker?
Nej

34. Tycker du om att mysa?
Mysa e det bästa som finns :D

35. Är du en beroendemänniska?
nja, det kan jag inte påstå

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej

37.Vill du ha barn?
Högsta önskan!
 
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
ingen aning faktiskt
 
40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Mina djur och spel :P

43. Har du någon gång testat narkotika?
Nej

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Pepparchips

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Den va svår jue

46. Välj ett ärr på din kropp?
Det som jag har mitt i pannan

47. Vad har du för ringsignal?
Tråkig iphone signal
 
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja hos mamma

49. Flirtar du mycket?
Nä, har ju min Linus

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
Kommer inte ihåf ens vad jag har för nån
 
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej

52. Har du fått fortkörningsböter?
Svårt utan körkort ;)
 
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Vampire Diaries
 
54. Läser du dagstidningen?
Bara på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Sometimes :P

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Rock Klassiker...har alltid den på till hundarna när vi går hemifrån hehe
 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Jobbtider
 
59. När var du i kyrkan senast?
På Evelinas dop
 
60. Vilka personer utmanar du?
Dem som vill

Av Josefin - 18 november 2011 18:56

Den har gått hela dagen haha xD


Av Josefin - 16 november 2011 20:16

Jag vill oxå till Ullared =( Alla åker dit nu känns det som.

Tyvärr har man inte pengar till det. Det e sjukt tråkigt att man inte har fått känna på att man har börjat jobba eftersom Linus blev sjukskriven samtidigt som jag fick jobb. Jag tjänar knappt ihop dem pengarna som vi går back på Linus lön =( Ville t.ex ha nya dukar. 4 för 99:- t.o.m det fick man stå o räkna på om man kunde köpa :S ASTRÅKIGT!!!!!!!!!!!!

Men blir helt nere:'(

Av Josefin - 14 november 2011 21:25

Kom igen nu alla! Överös mig med namnförslag =D Det är en hona!



   

Av Josefin - 14 november 2011 19:48

Just nu är Bibbi enorm! Skulle kunna tro att hon får bebisar när som helst =) Dock är Nanna rätt mkt mindre ännu. Fotade dem bara lite snabbt nu, men ska se om jag kan fota dem ovanifårn i morgon så att man kan se magarna ^^


   

Ovido - Quiz & Flashcards