Qiwi

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Josefin - 19 juli 2012 13:07

Nu väntar storstäd för mig! Efter det så får vi se vad dagen har erbjuda :P

Tyckte jag gjorde rätt bra deal idag haha...Linus frågade mig i morse vad han skulle göra för att slippa hjälpa till att städa...Så nu ska han sponsra mig med nagelpåbyggningskit haha xD


Det tar mig ca en timme att storstäda vårt hus så det är rätt bra timpeng tycker jag ;)

Sakerna beställs antagligen i slutet av nästa vecka sen kör jag igång ^^ För ett par år sen byggde jag naglar också så jag har lite erfarenhet :P Synd att jag inte har bilder kvar på dem som jag byggde =(

Mamma anmälde sig som första kund iaf haha. Vet inte riktigt vad jag kommer att ta, ska räkna ut vad materialskostnaden går på m.m först....Linus gjorde en snabbräkning innan och då blev det lagom att ta 150:- för ett nytt sett....men ska räkna mer på det sen när jag har storstädat.


Så om någon är intresserad så är det bara att höra av er =)


Av Josefin - 19 juli 2012 11:39

Lilla fröken namnlös har fortfarande inget namn...Kan inte bestämma mig :P

Hon hade ett namn innan vi visste att det var en hona och då hette hon Turbo =) Kanske inte så passade namn på en hona.

Namnen som jag har fundeerat på är:

*Betty

* Gaia (grekisk gudinna)

* Athena (grekisk gudinna)


Kom gärna med fler förslag eller rösta på det som ni tycker passar bäst på henne :P


Namnlös är född September 2009 och är en Grekisk landsköldpadda. Hon är väldigt sprallig och springer gärna rundor. Just nu bor hon i ett terrarium, men tanken är att bygga en låda till henne nu i det närmaste eftersom terrariet börjar bli för litet. Hon växer ju så att det knakar =)


 

Ovido - Quiz & Flashcards